Pet načina kako da koristite muziku u poslu

RadioSparx - kako da koristite muziku u poslu

Piše: Lambeth Hochwald za enterpreneur.com

Ukoliko ste ikada ušli u trgovinu i zapitali se zašto svira određena muzika, možda u stvari postoji rima ili neki razlog za taj odabir pjesme.

Istraživanja su pokazala da potrošači kupuju duže i kvalitativno više u radnjama gdje svira muzika. Muzika može učiniti vašu trgovinu privlačnijom tako da ljudi požele da se vrate, čak i ako nemaju nikakav konkretan plan za kupovinu.

„Često nam govore da zbog atmosfere u našoj radnji, mušterije dolaze i kad ne kupuju, kad žele samo prošetati, opustiti se ili utrošiti vrijeme“, kaže En Ošilds, vlasnica salona namještaja „The Nest Egg“ u Ferfaksu u Virdžiniji. „Puštamo veselu, optimističnu muziku i uživamo gledajući naše mušterije kako pjevuše šetajući po radnji“.

Naravno, veoma je važno da uskladite vaš izbor muzike i vaše ciljne grupe kupaca. Ako na primjer, prodajete luksuzne proizvode, najbolji izbor za vas bi bila klasična ili džez muzika. Muzika vam može pomoći i s motivacijom radnika.

„Istraživanja koja još traju pokazala su uticaj muzike na smanjenje stresa i depresije, povećanje koncentracije i uslužnosti zaposlenih, što na kraju kompaniji može uštedjeti značajne sume novca“, kaže Džo Lemond, izvršni direktor Nacionalnog udruženja muzičara, neprofitne muzičke organizacije iz Karlsbada u Kaliforniji.

Slijedite ovih pet savjeta pri odabiru odgovarajuće muzike za vaše mušterije i zaposlene:

1. Pozadinska muzika je najbolji izbor.

Razmišljajte o muzici kao o poboljšivaču cjelokupne atmosfere koju želite da stvorite u vašoj radnji. „Mušterije u stvari, ne bi trebalo da budu svjesne muzike koja svira“, kaže Kurt Mortensen, stručnjak za motivacijsku psihologiju i autor knjige „Persuasion IQ“ (Amacom, 2008). „Muzika ne smije da bude predominantna u prostoru, radije diskretna pojava“.

2. Izbalansirajte jačinu zvuka.

Ozvučenje i jačina zvuka u radnji treba da budu stručno podešeni jer ne želite da preglasna muzika rastjera vaše kupce. Radnje i brendovi koji su u suštini okrenuti mlađoj populaciji puštaju prilično glasnu muziku, ali većina trgovina treba da se drži zlatne sredine.

„Preglasna muzika može da bude problem, pogotovo ukoliko je vaša ciljna grupa starija od 25 godina“, kaže Patricija Norins, stručnjak za maloprodaju i izdavač magazina „Gift Shop“. „Muzika živahnog, veselog tempa i umjereno glasno ozvučenje opuštaju kupce i stvaraju toplu i zabavnu atmosferu u radnji“.

S druge strane, nemojte previše smanjivati muziku. „Naše mušterije su većinom žene i uglavnom dolaze s prijateljicama“, kaže Ošild. „One ne žele da svi čuju njihove razgovore i zato je muzika u radnji sjajna, jer upija druge zvuke, kao npr. razgovor“.

3. Nemojte pretjerivati s jačinom zvuka i ritmom muzike.

Što je muzika bržeg ritma ljudi mogu osjećati veći pritisak i stres, npr. kada stoje u redu na kasi. „Muzika sporijeg tempa u određenoj mjeri može umiriti ljude i uticati na vrijeme koje provedu u vašoj radnji“, kaže Lars Pernar, docent kliničkog marketinga na MSB Univerziteta Južne Kalifornije.

4. Razmislite o muzici koju koristite za vaš servis poziva na čekanju.

Kada klijent čeka na liniji, posljednja stvar koju želite je da čeka u tišini ili da ga izlažete istoj, iritirajućoj muzici. Kada je Ijan Aronovič, suosnivač GovernmentAuctions.org, internet stranice za prodaju i aukcije robe u vlasništvu vlade, shvatio da gubi kupce nakon dva minuta čekanja na telefonskoj liniji, znao je da mora pronaći način kako da ih na liniji zadrži duže. „Potrošili smo 230 dolara na muziku za servis čekanja i primijetili smo automatsku promjenu“, kaže. „Ljudi su u stvari čekali javljanje operatera. Ispostavilo se da im se sviđa muzika koju smo puštali dok su na čekanju“.

5. Koristite muziku kao motivator.

Ako je vaš cilj da motivišete i ohrabrite zaposlene, možda i najbolje rezultate možete postići ukoliko koristite muziku. Svako od 10 zaposlenih u agenciji za digitalni marketing u Atlanti „Cardinal Web Solutions“, ima svoju omiljenu pjesmu koja se emituje kada neko od njih zaključi novi ugovor ili dođe do zanimljivog i inovativnog rješenja.

“Ova ideja je došla potpuno prirodno“, kaže suosnivač Aleks Membriljo. „Svi imamo manje od 30 godina, mnogo slušamo muziku i koristimo ju kako bismo se tokom dana odmorili. Kada neko smisli nešto sjajno, puštamo omiljenu pjesmu te osobe. Na taj način ljudi prave zabavne pauze u radu, neki i plešu i napunimo se novom energijom, što itekako utiče na uspješan ostatak dana ili sedmice“.

Prevedeno i prilagođeno sa: https://www.entrepreneur.com/article/223667

Želite saradnju ili imate pitanja?

Ukoliko želite da sarađujete s nama ili imate neka pitanja, slobodno nas kontaktirajte.